Verrassend concert van het Dongens Mannenkoor samen met Blazersensemble Flux

De opening van het concert was deze keer een verrassing voor het publiek. Er is direct muziek, pas daarna kwam de voorzitter aan het woord. Het eerste lied is de “Seventy-six trombones”. Deze keer in een speciaal arrangement van Wilfred Werkman samen met een selectie leden van het Blazersensemble Flux. Een bijzonder mooie uitvoering. Zoals gezegd kwam na dit lied de voorzitter met het openingswoord. Alle liederen werden toegelicht door Dré van den Bosch of door Wilfred Werkman.

Hierna ging het Dongens Mannenkoor van start met het lied “I Could Have Danced All Night” gevolgd door “Do You Hear the People Sing”. Een nieuw lied voor het koor evenals het volgende lied “Bring Him Home”. Ter afsluiting van dit eerste gedeelte is het bekende “Memory” van Andrew L. Webber gezongen.

Na deze mooie liederen was het de beurt aan Flux. Deze startten met een ouverture uit de opera “L’ impresario angustie” gevolgd door muziek van Henry VIII en tot slot no.1 uit “3 Marche militaires” van Fr. Schubert. Prachtige muziek en zeer goed uitgevoerd.

Het Dongens Mannenkoor ging voor de pauze verder met het vrolijke lied “Diridonda” gevolgd door “Ich bin nur ein armer Wandergesell”.

Na de pauze ging het koor verder met “An der Früling” en “Der Gondelfahrer”. Beide liederen van Fr. Schubert.

Flux opende dit blok met een rituele Fire Dance, muziek uit de film “Encanto” en muziek uit de musical/film “Chicago”. Wat spelen deze leden van Flux prachtig.

Het laatste blokje is weer uitgevoerd door het koor. Weer een nieuw lied, de “Alexander Ragtime Band”, gevolgd door “Fix You” en het bekende lied “African Triology”

Tot besluit van deze middag weer een gezamenlijk werk “The Awakening” samen met Flux in een speciaal arrangement van Wilfred Werkman.

De muziekkeuze van Flux pasten heel goed in het programma van het koor. Daar had Wilfred heel goed over nagedacht.

Een zeer muzikale middag met mooie muziek o.l.v. dirigenten Maria Kuijpers-van Leeuwen, Wilfred Werkman en pianist Erik van Soelen.